www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 10:22 (fredag, 11 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: TT 23/5
InläggPostat: 7:48 (onsdag, 24 maj 2006) 
Användarvisningsbild

Tisdagstouringen genomfördes, som planerat, trotts +9 grader molningt och halv storm med mig (Niklas) i täten större delen av turen och Klas Sehlstedt i täten del därav.

Pga. det stora manfallet beslöt vi för att glida till närmaste fik på mc-vänliga vägar. Siktet var inställt mot ett fik vid torget i Bollebygd via Landvettersjön (varför inte? :mrgreen: ) - Eskilsby - Hällingsjö. Väl framme konstaterade vi båda två att det var så in i h..vete stängt!

Ny riktning intogs, efter ca. 10 sekunders överläggning, mot Tallhyddan (Alingsås) självklart via Töllsjö.

Väl framme parkerades hojarna först längs med staketet för att snabbt konstatera att risken för stillastående sidoförflyttning medelst kraftiga naturkrafter var för påträngande!

Detta var först gången jag sett gäss (kraftiga vågbrytningar) på sjön utanför fiket! Helt sjukt! :roll:

Hojarna parkerades om i mer aerodynamisk parkersingsriktning innan vi huttrandes satte oss med var sin köttbullemacka.

Efter allmänt snack i drygt 1,5 timmar bar det av hemmåt via E20 med en bränsleförbrukning något över det normala, beroende på den höga vindhastigheten så klart! :wink:

Väl hemma visade trippmätaren på ca. 16 mil och vi som körde var således:
- Niklas Östergren (VFR)
- Klas Sehlstedt (ER6n)

Mvh!
// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 8:40 (onsdag, 24 maj 2006) 
Användarvisningsbild

Trevligt att det blev en tur igår trots vinden. Regnet försvann ju och vägarna torkade upp så det var inget hinder. Jag överlade med mig själv om jag skulle åka eller inte. Jag hade rätt mycket annat att syssla med också och tillsammans med vind och temperatur så kände jag mig inte riktigt sugen igår. Hoppas få åka lite i helgen istället eftersom jag skall försöka komma iväg och hälsa på vänner i Olofström. Tänkte även åka ett rally i Tollarp imorgon om inte vädret blir för jäkligt.

Ha en trevlig helg!

/Håkan

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]