www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 17:26 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: TT 29/6 (tisdag)
InläggPostat: 13:51 (tisdag, 29 juni 2004) 
Användarvisningsbild

Jag kommer tyvärr INTE att hinna med någon TT idag. Så jag får hoppas ni klarar er utan mig :wink: .

Jag hoppas därför att någon annan kan/vill ta på sig ansvaret att skriva en liten rad här senare i veckan om hur turen var och ev. vart ni åkte!

Ha en trevlig tur och kör försiktigt!

// Niklas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:32 (onsdag, 30 juni 2004) 
Användarvisningsbild

Vilket gensvar.. :roll:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:37 (onsdag, 30 juni 2004) 
Användarvisningsbild

Kjell84 skrev:
Vilket gensvar.. :roll:

Jodå, visst finns det gensvar! Men det är bra att veta om man ska åka innan man tar på sig att skriva om det, annars blir det godnattsagor! :P

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 11:14 (onsdag, 30 juni 2004) 
Användarvisningsbild

Eftersom vädret sprack upp framåt kvällen så bestämde jag mig för att åka kvällens touring som är den sista TT:n innan semestern. Då vädret var lite tveksamt på morgonen så hade jag faktiskt tänkt strunta i det, men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig. :lol:

Alltså, hem och hämta moppen. När jag är hemma ringer Lenita och är också åksugen så vi bestämmer att träffas på klubben. På väg in till klubben ser jag plötsligt något tvåhjuligt som snabbt närmar sig i backspegeln för att sedan svänga in och lägga sig en bit bakom mig. Nej, det var inte Harry Haffa. Jag misstänkte Alf eller Jonas eftersom det såg ut som en mörk Fazer. Och så var det! Alf kommer till klubben precis i hälarna på mig, men ingen annan där. Hmm...Skulle det verkligen bara bli jag och Alf ???

Efter några minuter börjar det droppa in mer folk. Lenita naturligtvis, David, Svante och Thimmy. Wow! Sex hojar!!! Skämt åsidå, trevligt att vi blev några fler. Alf tar gärna täten, säger han. Vi kan då plocka upp en sjunde kille längs vägen som vill hänga på. Sagt och gjort. Så blir det!

Vi åker genom en vältrafikerad tunnel, söderut mot Lindome och vidare genom Anneberg och Höglanda ner till Fjärås. Efter det tar vi av mot Gällinge och sedan mot Brearyd. Där plockar vi upp Alfs kompis och åker vidare mot Veddige. Vädret är kanon, vägarna underbara och sällskapet trevligt. Vad mer kan man begära ??? Härligt är rätta ordet!

Efter Veddige åker vi en liten väg över Älgaslätt som jag definitivt aldrig åkt. Alf berättar om när han var ute och åkte den vägen en gång tidigare och körde ikapp en skördetröska lika bred som vägen och lite till. :twisted: Tur att han inte mötte den!

Vägen tar oss mot Istorp och vidare ner mot vägen mellan Kungsäter-Varberg. Denna följer vi en bit ner mot Varberg, för att sedan åka mot Lindberg, Valinge och slutligen Skällinge. Detta är i sanning underbara vägar :!: :!: Man mår som en prins när man får glida (jaa, kanske inte riktigt... 8) ) fram på dessa vägar.

Vi intar lite matigt på en pizzeria i Skällinge medan ortens moppebrudar beundrar oss (ehhh...eller inte). :D

Hemfärden går över Karl Gustav, Kungsäter och Horred. Jag avviker från resten av gänget i Kungsbacka.

Deltagare:

Alf R.
Thimmy F.
David M.
Håkan N.
Lenita L.
Svante G.
Alfs kompis (tyvärr, har inget namn)

Jag tror turen blev ca 23 mil.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 14:00 (onsdag, 30 juni 2004) 
Användarvisningsbild

Avundsjukt fann jag under kvällens timmar att vädret bara blev bättre och bättre! Jag tänkte på er och hoppades ni skulle bli ett stort gäng som fick en skön touring med lite spännande nedlägg!

Min kväll var inte så dålig den heller, även om det inte blev några nedlägg att tala om. Var tillsammasn med min bästa vän på liseberg och trängdes bland en massa små livfulla barn vars trutar var fyllda med glass, sockervadd eller annat sött och klibbigt. :lol:

Spelade bort lite pengar på några chokladhjul, mjukishjul och allt vad de heter. Vann 2 HELA påsar med godisbilar. Måste ha varit sommarens dyraste godispåsar för det tog 8 - 10 gånger á 5 kr / gång innan det blev någon vinst. Men vann gjorde jag :mrgreen: .

Lite hojkörning blev det trots allt. På vägen hem fick jag nämligen syn på en bil som körde lite väl fort i svängarna direkt öster om Säve (på väg mot stan). Vilket jag självklart inte kunde tillåta. Så jag "fläskade om" med stöveskrap och allt på yttern. Tyvärr varade glädejn inte så länge för börjarna tog snabbt slut. Och hur kul är det att gasa rakt fram, det kan ju till och med min morsa! :D

Kvällen igår blev bra för all de parter vilket var skänt att höra. Nu blir det ingen mer touring (organiserad sådan på tisdagar/torsdagar) för än i augusti *SUCK* :(

Jag får väl ut och köra en sväng själv då i stället. För jag skall vara hemma stor del av semestern som börjar nu på måndag Yuppiiiii! :lol:

That´s all folks!
Kör försiktigt där ute!

// Niklas

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]