Eftersom vädret sprack upp framåt kvällen så bestämde jag mig för att åka kvällens touring som är den sista TT:n innan semestern. Då vädret var lite tveksamt på morgonen så hade jag faktiskt tänkt strunta i det, men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig.
Alltså, hem och hämta moppen. När jag är hemma ringer Lenita och är också åksugen så vi bestämmer att träffas på klubben. På väg in till klubben ser jag plötsligt något tvåhjuligt som snabbt närmar sig i backspegeln för att sedan svänga in och lägga sig en bit bakom mig. Nej, det var inte Harry Haffa. Jag misstänkte Alf eller Jonas eftersom det såg ut som en mörk Fazer. Och så var det! Alf kommer till klubben precis i hälarna på mig, men ingen annan där. Hmm...Skulle det verkligen bara bli jag och Alf ???
Efter några minuter börjar det droppa in mer folk. Lenita naturligtvis, David, Svante och Thimmy. Wow! Sex hojar!!! Skämt åsidå, trevligt att vi blev några fler. Alf tar gärna täten, säger han. Vi kan då plocka upp en sjunde kille längs vägen som vill hänga på. Sagt och gjort. Så blir det!
Vi åker genom en vältrafikerad tunnel, söderut mot Lindome och vidare genom Anneberg och Höglanda ner till Fjärås. Efter det tar vi av mot Gällinge och sedan mot Brearyd. Där plockar vi upp Alfs kompis och åker vidare mot Veddige. Vädret är kanon, vägarna underbara och sällskapet trevligt. Vad mer kan man begära ??? Härligt är rätta ordet!
Efter Veddige åker vi en liten väg över Älgaslätt som jag definitivt aldrig åkt. Alf berättar om när han var ute och åkte den vägen en gång tidigare och körde ikapp en skördetröska lika bred som vägen och lite till. :twisted: Tur att han inte mötte den!
Vägen tar oss mot Istorp och vidare ner mot vägen mellan Kungsäter-Varberg. Denna följer vi en bit ner mot Varberg, för att sedan åka mot Lindberg, Valinge och slutligen Skällinge. Detta är i sanning underbara vägar

Man mår som en prins när man får glida (jaa, kanske inte riktigt...

) fram på dessa vägar.
Vi intar lite matigt på en pizzeria i Skällinge medan ortens moppebrudar beundrar oss (ehhh...eller inte).
Hemfärden går över Karl Gustav, Kungsäter och Horred. Jag avviker från resten av gänget i Kungsbacka.
Deltagare:
Alf R.
Thimmy F.
David M.
Håkan N.
Lenita L.
Svante G.
Alfs kompis (tyvärr, har inget namn)
Jag tror turen blev ca 23 mil.