www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 14:32 (onsdag, 9 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 4:28 (onsdag, 22 november 2006) 
Användarvisningsbild

Nyheter/uppdatering Fuente Alamo

Jag har just kommit tillbaka från Spanien med kontraktet på Fuente Alamo. Det kommer bli en del ändringar. Till det bättre, tycker jag! Banan är hyrd och bokad med ambulans och allt därtill. Bana och boxar. Skapliga toalett och dushmöjligheter på banan. Bar och restaurang. Samt då, ambulans och sjukstuga. Nu är det så här. Om vi tar in mer än 20 pers/hojar går priset upp ganska ordentligt. Då behöver vi helt plötsligt uppåt 35 åkare för att få ihop det, och givetvis 2 grupper.

Jag har bestämt mig för att hålla det mer inom familjen och sätta taket på ca. 20 stycken. En (1) grupp och banan öppen för alla mellan 10-17. Jag gissar att vi är tillräckligt smarta för att kunna komma överens på plats så att det fungerar bra och smidigt för alla. Är det t.ex. ett 15-tal hojar ute, behöver man nog inte vänta mer än ett par minuter, om man tycker det är trångt. På det här sättet blir det mycket mer effektiv bantid för samtliga. Och med sex stycken betalda per dags datum. 6 stycken av alla som anmält att dom ska med, behöver vi öppna dörrarna för ytterligare cyklar. MEN, som jag sa. Det vore väl själva j-en om vi inte ska klara av att köra ett läger där alla skall känna att det var det roligaste/bästa man gjort med brallorna på. Det finns inga problem. Bara lösningar!

Just nu jobbas det hårt på logistiken och det ser ut att finnas en överkapacitet. så det behöver vi absolut inte oroa oss för. Vad gäller hotell är det inte lika enkelt som i Benidorm. 2 hotell inom några minuter. Annars blir det inne i Cartagena, och det är dyrt. Det som jag tänker använda ligger mitt i ingenstans. Några minuter från banan och några minuter från Fuente. Jag rekomenderar en hyrbil.

OCH, sist då! För att det här ska funka hamnar priset på 2000:- Alltid dystert att göra så. Men gå tillbaka en bit och läs om stycke 1. För 500:- i x-tra kostnad blir det utan snack dom billigaste minuter effektiv körtid du någonsin kommer pröjsa. OCH har man åkt ända hit måste väl ändå målet vara att åka så mycket man orkar. Vi går ju från 3.5 timmar körtid med 2 grupper till 7 timmar och en grupp, per dag!

En liten grej till. Ni som anmält er men ännu inte pröjsat. Var sjyssta och gör det nu. När taket är nått, finns det inte, under inga omständigheter, någon chans för mig att ta in fler utan att skriva om kontraktet. Och det är uteslutet!

Inte långt kvar nu! Med mitt sätt att räkna: 22 dagar! "
MVH "Carlsson 56"

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]