www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 0:08 (lördag, 12 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Floalts Lagarally
InläggPostat: 12:46 (tisdag, 24 april 2007) 
Användarvisningsbild

Nu är det dags för Floalts Lagarally (och Lagaträffen) till helgen. Vi är några som tidigare varit och hälsat på både på träffen och rallyt. För min del blir det bara rallyt denna gången. Vädret ser lovande ut för helgen så här långt, så det är dags att planera för det nu!

Start 10.30-12.30 så vi får åka i tid om man vill åka annat än motorväg ner. Det är nog ca 18-19 mil dit. Jag åker inte upp till klubben då det är fel håll, utan startar från Kungsbacka. Lämplig mötesplats är Klovstens pendelparkering vid Säröavfarten ca kl. 09.30. Sedan åker vi blandade kurviga vägar ner dit. Efter prisutdelningen så tar vi gemensamt beslut om vilka vägar vi vill åka hem. Stora vägar eller små vägar. De som startar från Gbg kan ju ev. träffas på klubben för gemensam resa ner till Kungsbacka. Körtid ca 20-25min.

http://www.floaltmc.com/

Någon som har lust att hänga med?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12:01 (onsdag, 25 april 2007) 
Användarvisningsbild

Hoppas på att kunna åka med :bounce:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 16:55 (söndag, 29 april 2007) 
Användarvisningsbild

Vi blev tre som åkte till slut! Jag, Per och Christer F.

Det blev väldigt bra tur! Efter sammanstrålning i Kba så åkte vi lite kurviga vägar ner mot Halmstad via bl.a. Åkulla bokskogar. Priset vi fick betala för dessa underbara vägar var ett något pressat tidsschema för den återstående biten. Bara ca 40 min till sista start när vi åkte från Halmstad. Det blev därför stora vägar den återstående biten. Jag trodde nog att vi skulle vara några minuter sena när vi kom fram, men det visade sig att vi hade 11 minuter till godo. Skit också!!! Då kunde vi ju åkt kurvigare vägar. :evil: 8)

Rallyt gick på mestadels rätt små, kurviga vägar. 10 mil orgie i kurvor! Kontroll 2 var förlagd till ett flygfält där det visades upp en bra samling ultralätta flygplan (bl.a C42). Man samsades också i hangarerna med en förening för bevarande av gamla entreprenadmaskiner. Där fanns bandschaktmaskiner i flera varianter och även en gammal lingrävmaskin. Riktigt kul!!

Frågor och övningar gick väl inte riktigt vår väg denna dag så några priser fick vi inte. Däremot god mat och lite tjöt med andra deltagare innnan vi styrde kosan hemåt igen. Vi konstaterade att nya kustvägen utanför Halmstad inte var någon hojväg. Där har man tyvärr tagit bort en bra bit kanonväg och ersatt med rak och tråkig väg. :x Den gamla vägen finns inte ens kvar. :crybaby:

Efter en liten runda inåt landet så styrde vi tillbaka ut mot kusten igen norr om Varberg eftersom ljuset började försvinna. Därefter blev det kustvägen resten av vägen hem.

Det ligger för övrigt grus på flera vägar i Varbergs kommun just nu, bl.a Veddigevägen från Idala.

Totalt blev det en tur på runt 55 mil för mig och några till för Per och Christer. Jag somnade ovaggad igår kväll... :angel13: :sleepy1:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 18:48 (söndag, 29 april 2007) 
Användarvisningsbild

Tack Håkan för val av bra vägar. Vissa var väldigt små, undrar om vi inte ibland sneddade över gårdsplanen på en del ställen-

Min mätare passerade 60 mil när jag körde ner i Tingstadstunneln.
Jippiiiiee :blob: :blob3: :blob6: :blob7: :cheers:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]