www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 22:37 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Torsdagstouring
InläggPostat: 8:25 (torsdag, 29 juli 2004) 

Hej
Trevligt att forumet är i ordning igen
Klubben är ju fortfarande stängd, men det är ju bra väder, så ikväll så åker vi en liten tur någonstans.
Nu på sommaren så finns det många ställen öppna till rätt sent på kvällen så vi får välja något som vi inte kan åka till under vår och höst.
Vi åker från klubben kl 18 som vanligt, hoppas att vi blir några stycken i alla fall, fastän det är många som är på semester.
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:15 (torsdag, 29 juli 2004) 
Användarvisningsbild

Hejsan svejsan!

Det låter som ett trevligt förslag så räkna med mig :P
Vädret verkar äntligen ha ordnat till sig, så det kan nog bli mysigt värre 8)

Var igår ute till Styrsö,Hönö,Fotö och Hälsö och det var underbart där ute måste jag säga :D
Fantastisk sikt ut från Fotöbron, men en måsjävel som satt uppe i armaturen ovan mitt hjälmklädda huvud, sket rätt på hjälmen :evil:
Den som ändå haft ett hagelgevär :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

:twisted: RED BARON :twisted:

Inläggsrubrik: Hjävla pippi
InläggPostat: 11:17 (torsdag, 29 juli 2004) 
Användarvisningsbild

Trist det där med pippin som bajsade. :cry:
Men du får se det possitivt. Hellre på hjälmen en i håret :wink:

Självklart hade det varit bra med en k-pist som löser de problemen :twisted:

Gäller tydligen att se :roll: emellanåt när man är där pippina är!

Jepp vädret är lysande det är 8):!:

Men din färdbeskrivningn låter intressant.
Styrsö tror jag inte du varit på. Den ligger i södra skärgården.
Däremot menar du säkert Hönö och Öckerö, fotö och hälsö.
Tar du en färja till från Hälsö kommer du till Källö Knippla, Rörö.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 16:17 (torsdag, 29 juli 2004) 
Användarvisningsbild

Kommer :P
/Klas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 0:48 (fredag, 30 juli 2004) 
Användarvisningsbild

Hej

Tack för en trevlig tur. För oss som som bor utanför kungsbacka så blev det ca 28 mil. Turen gick från KMK till Vänerborg och tillbaka på lite skillda vägar. Vi hade utmärkt väder och räksmörgåsen i Vänersborg var god.

Det här med skillda vägar kan naturligtvis utvecklas mera men min ödmjukhet får mig att låta bli.

Jag har tyvärr inte koll på alla namn :oops: av de som var med men vi var i alla fall 9 stycken. Hjärncellen gör så gott den kan :?.

I varje fall här är Jet Assited Take Off (JATO)historien som jag kort redogjorde för när vi fikade:

The Arizona Highway Patrol were mystified when they came upon a pile of smoldering wreckage embedded in the side of a cliff rising above the road at the apex of a curve. The metal debris resembled the site of an airplane crash, but it turned out to be the vaporized remains of an automobile. The make of the vehicle was unidentifiable at the scene.

The folks in the lab finally figured out what it was, and pieced together the events that led up to its demise.

It seems that a former Air Force sergeant had somehow got hold of a JATO (Jet Assisted Take-Off) unit. JATO units are solid fuel rockets used to give heavy military transport airplanes an extra push for take-off from short airfields.

Dried desert lakebeds are the location of choice for breaking the world ground vehicle speed record. The sergeant took the JATO unit into the Arizona desert and found a long, straight stretch of road. He attached the JATO unit to his car, jumped in, accelerated to a high speed, and fired off the rocket.

The facts, as best as could be determined, are as follows:

The operator was driving a 1967 Chevy Impala. He ignited the JATO unit approximately 3.9 miles from the crash site. This was established by the location of a prominently scorched and melted strip of asphalt. The vehicle quickly reached a speed of between 250 and 300 mph and continued at that speed, under full power, for an additional 20-25 seconds. The soon-to-be pilot experienced G-forces usually reserved for dog-fighting F-14 jocks under full afterburners.

The Chevy remained on the straight highway for approximately 2.6 miles (15-20 seconds) before the driver applied the brakes, completely melting them, blowing the tires, and leaving thick rubber marks on the road surface. The vehicle then became airborne for an additional 1.3 miles, impacted the cliff face at a height of 125 feet, and left a blackened crater 3 feet deep in the rock.

Most of the driver's remains were not recovered; however, small fragments of bone, teeth, and hair were extracted from the crater, and fingernail and bone shards were removed from a piece of debris believed to be a portion of the steering wheel.

Ironically a still-legible bumper sticker was found, reading
"How do you like my driving? Dial 1-800-EAT-SHIT."

Fler knasiga berättelse kan ni hitta på http://www.darwinawards.com :twisted:

/Klas

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 8:56 (fredag, 30 juli 2004) 

Hej
Det blev lite konstigt på vägen hem, helt plötsligt så var vi bara 4 st,
vi stog och väntade en stund vid utfarten från Vänersborg, men vi misstänkte att ni andra ville köra lite fortare och tog en annan väg.
Klas undrade vem det var som var med, och här är listan på dom som var med, uppräknat efter hur vi satt vid bordet.
Svante
Monika
Klas
Christer F
Anders
Yngve
Dennis
Rolf och
Niklas
Den väg som vi tog så blev det 22.6 mil
Jag vet ju inte om ni tog några stora omvägar men jag räknar med det som jag vet om
På tisdag och nästa torsdag har ju klubben öppnat igen, så då kanske det blir fler som åker,
Men det måste vara några fler som väljer vägar och kör först, jag börjar få svårt att hitta på vart vi ska åka.
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20:22 (söndag, 1 augusti 2004) 
Användarvisningsbild

Svante75 skrev:
Hej
Det blev lite konstigt på vägen hem, helt plötsligt så var vi bara 4 st,
vi stog och väntade en stund vid utfarten från Vänersborg, men vi misstänkte att ni andra ville köra lite fortare och tog en annan väg.
Svante

Jag såg inte vart ni tog vägen, så Nicklas och jag hade en liten överläggning. Vi gissade att ni tog 45:an hem så vi började på den, men hittade inte er. Vi svängde sedan av och körde på andra sidan av älven.
Det var inte för att köra fortare utan mera för att jag tycker bättre om den vägsnutten.

Förövrigt så är var det ett bra och lämpligt tempo för torsdagstur som du höll Svante. Du körde åtmistone 2-3 vägsnuttar som jag aldrig åkt tidigare :wav:.

/Klas

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]