www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 22:11 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Verksmahet i Sektionen
InläggPostat: 1:29 (fredag, 24 augusti 2007) 
Användarvisningsbild

Som ordförande har jag märkt att touringen några år har varit på nedåtgående.
Detta är verkligen trist.
Det beror mycket på att både ledare samt de som deltar inte har tid men även på ren slapphet.
Och slapphet anser jag är följande.
Att man möter andra från Kmk på en träff, rally eller tävling.
Märkligt att folk när de som oftast har tillgång till internet inte kan slänga in en blänkare i ett kanon forum angående ett evenemang.

Ju fler som kommer från klubben desto roligare blir det.

Tänk själv vad roligt det blir för alla tävlingsförare om de vet att vi sitter 20 st på läktaren istället för 3 st eller ingen alls!
Om vädret kanske inte är bäst och man funderar på bilen, men det kanske är lite för långt så det blir för dyrt........släng in en blänkare så kan det bli samåkning.

Likaså semesterturer som öppnas för en del men inte för andra i klubben.
Visserligen kanske man kör i olika tempo, olika boenden etc.
Men skriv vad som gäller, de som vill haka på får veta vad som gäller passar det så får man gilla läget!
Men det blir verksamhet i klubben iaf!
Tyvärr så verkar det bildas små klubbar i klubben för inbördes beundran, är detta bra eller dåligt. om det är dåligt undrar jag hur vi kan bryta den trenden!

Med tanke på att jag är Ordförande i Kmk känner jag ett ansvar för kmk:s verksamhet.
De andra sektionerna fungerar trots allt. De kör racing eller tränar på ngt vis.
Det som jag vill se en förbättring inom är dels, Touringen som jag själv tillhör och dels sammarbetet mellan sektionerna.
Förslag tas gärna emot på förbättringar.
Jag har försökt att hålla en medlemsprofil i touring sektionen och låta touringen sköta sitt jobb, men jag känner nog att jag måste ta tag i detta lite mer!
Sektionen får inte själv dö.

Inläggsrubrik: Idag 24 Augusti 2007
InläggPostat: 8:54 (fredag, 24 augusti 2007) 
Användarvisningsbild

4 stycken har varit inne och tittat fram tills nu 08:53. Ingen har skrivit ngt svar!
3st är ej inloggade på forumet vid samma tillfälle endast jag är inloggad och strax för var Svante det och Lasse Z........

Visst är det bra med besök. Men ni som är medlemmar. LOGGA IN och skriv så vi får lite svar, debatter etc. Begriper inte att det sakll vara så svårt.

Skärpning :!:
Det är medlemmarna som skapar verksamheten, inte styrelsen och sektionsledarna :!:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9:07 (fredag, 24 augusti 2007) 

Jag håller med.
Själv känner jag att jag börjar tröttna på grund av det dåliga intresset.
Det är ju några bra killar kvar som kör på torsdagarna, hade det inte varit för dom så hade jag slutat köra för länge sen. Tjejer som kör har det inte varit med på ett bra tag nu, (utom Veronica och Mia som passagerare) varför vet jag inte.
Jag hör ju ibland att folk har varit ute och kört både långt och kort, men det är ingen som hör av sej varken via ringlistan eller på forumet, så man får väl anta att dom är nöjda att köra själva eller i sin egen lilla grupp.
Så ibland undrar jag varför jag ska försöka hålla igång med torsdagstouringarna när alla andra kör i andra konstellationer utan att höra av sej.
För min del så har det inte blivit så mycket långkörningar i år, det enda jag har varit och kört själv är en kort semester tripp till en Guldvingeträff och till Tyskland. Annars så har jag bara varit på Gottland och runt om i Västergötland.
Eftersom jag har hus så har jag både en massa jobb på det och i trädgårn, men jag har prioriterat våra kvällstouringar för att jag tycker att det är roligt att komma ut och köra och träffa klubbkompisarna, men även jag börjar tappa lite av intresset för det här, när det är så få som kör.
I går kväll så var vi ju 5 som körde och vi satt och tjôtade på slusskafét och det var ju trevligt.
Men jag håller med Dennis att Touringsektionen inte fungerar riktigt just nu.
Det är väldigt dåligt med informationen. Jag har noterat att det ska vara ett Touringmöte den 2/9, står det på forumet någonstans??
Sen är det ju Touringledarnas uppgift att försöka folk intresserade av touringsektionen igen, på samma sätt som det är ordförandes uppgift att få folk i klubben att jobba ihop. Men detta är ju ingen lätt sak, alla har ju olika intressen och är upptagna på olika håll.
Svante

Inläggsrubrik: Svante jag håller med
InläggPostat: 0:47 (lördag, 25 augusti 2007) 
Användarvisningsbild

Det är inte alltid jag håller med dig Svante, men denna gången slog du verkligen huvudet på spiken, jag håller helt med!

Men innan touringen sjunkt för djupt måste vi ta tag i det hela och som touring medlem och Ordförande kan jag inte se skeppet sjunka mera.
Det innebär också att vi måtye vara öppna för förändringar.
Vad vill vi ha?
Vad skall det det läggas krut på?
Etc.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9:18 (lördag, 25 augusti 2007) 
Användarvisningsbild

Gnäll, gnäll, gnäll! :Spanking:

Jodå jag har varit inne på många delar av forumet och kollat ofta. Men eftersom jag inte alltid har någon åsikt om allting så låter jag bli att skriva. Jag anser det är bättre än att kasta paj på alla andra. (Nej denna gång kan jag inte låta bli) Att detta sedan läses av 25 pers under 2 dagar utan svar är HELT OK!!!

En trend inom alla frivilliga rörelser är att medlemmarna är mindre delaktiga. Klaga hjälper inte utan det är att inbjuda till aktiviteter som hjälper, samt konstrukiva förslag. Visst kan det vara kul att vara många ibland men dem som kört med Jörgens turer är inte ensam men roligare??? En touring med 3 eller 15 hojar tycker jag personligen lika roligt. Resan och vädret är det samma oavsett. Tjötet kan man ju själv påverka...

En första åtgärd för att dra mer folk till alla race är helt enkelt att öppna trådar för varje enskild tävling, inom våra sektioner, där folk kan skriva upp sitt intresse. Och sedan självklart marknadsföra det på våran förstasida på hemsidan.

/synpunkter från en som är på bilsemster....

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12:35 (söndag, 26 augusti 2007) 

Mats503 skrev:
Gnäll, gnäll, gnäll! :Spanking: ..

Du säger att vi gnäller, men jag anser att vi har problem i klubben just nu. Och antingen för man fram problemen, försöker komma till rätta med dom och hittar lösningar, eller så slutar man att "gnälla" och sopar problemen under mattan, så får man väl se sen om det löser sej självt.
Det är ju normalt att vi har lite upp och ned perioder i klubben, men i år tycker jag det har varit ett riktigt lågvattenmärke, kanske beror det på att det varit den regnigaste sommaren på länge.
Men också på att det är dåligt med information, både här på forumet och på klubben.
Vi måste ju försöka öka samanhållningen i klubben om vi ska ha någon vettig verksamehet kvar, Klubben är ju en samanslutning av folk med samma intresse, och då kan man ju fråga sej om folk har tröttnat på att umgås eller köra ihop med dom andra medlemmarna, eller om dom bara vill köra ihop med vissa andra. Eller om det bara är så att folk är för upptagna.
Människor prioriterar ju det dom tycker är viktigast eller roligast.
Så då får vi ju hitta på något som folk prioriterar då.
jag har ju haft några förslag men det har inte varit så många som ville eller kunde åka med.
Men det måste till fler idéer och av fler personer. Dennis kommer ju med många bra förslag,
och jag kommer nog att vara med på något av dom, men sen har jag ju också lite ont om tid och allt är jag ju inte intresserad av heller, och så kanske det är för dom flesta i klubben.
Svante

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 18:41 (måndag, 27 augusti 2007) 
Användarvisningsbild

Jag tycker att Mats förslag var bra, det här med att marknadsföra tävlingar i alla sektionerna och på framsidan. Och även andra aktiviteter såklart.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 20:49 (fredag, 31 augusti 2007) 
Användarvisningsbild

Jag håller med om sakfrågan att klubben behöver lite mer energi och aktiviteter. Det är snarare presentationstekniken som jag har synpunkter om... Vi måste vara mycke bättre på lyfta fram det som är positivt i klubben!
:occasion1: :love1: Då är det enklare att få folk engagerad. Men det är inte lätt för det...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12:54 (lördag, 1 september 2007) 
Användarvisningsbild

Hejzzzz

Håller helt och fullt med Mats vad gäller gnället, det är en av orsakerna till att jag själv inte känner mig motiverad att dyka upp alla gånger. :(

I am to old for this shit, you know !! :cry:

//Rudolfo

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:58 (söndag, 2 september 2007) 
Användarvisningsbild

Att åka på tävlingar borde vara en given grej! Tyvärr har den fallit lite mellen stolarna för min del i år. Men pushas det lite för det i framtiden så kan jag nog tänkas följa med på en del iallafall! Tidigare i sommar var det olika saker som satte stopp och just nu är det inte riktigt läge

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12:12 (söndag, 2 september 2007) 

Istället för att skriva om och haka upp sig på det som INTE händer o sker sker i sektionen kan vi alla väl skriva om vad som händer o sker ute i väla på forumet och vilka äventyr ni själva ska på och på det viset kanske dra med er flera. Gärna i god tid. Vissa är gôrbra på´t , och försöker ofta dra med andra. Men ibland kommer idéerna ut på forumet med för kort varsel.
Men det är klart att alla vill kanske inte umgås med alla heller och därför håller sig till små slutna grupper. Personkemier är inte så mycket att göra åt. Den aspekten ska vi inte fördjupa oss i.
Sen är det tiden.
Får man höra talas om (se) aktiviteter bara några dagar innan kan det vara svårt att få plats med det i agendan.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23:32 (måndag, 3 september 2007) 

Instämmer med Mats! :!:
Har själv inte vart med på nån touring i år för jag har knappt kört (MC) på allmän väg (inte av heller) överhuvudtaget. Har istället kört många fler banandagar är tidigare, tänkte göra det nästa år också. Det är KUL!!!!! och lärorikt och man hittar alltid kunnigt och trevligt folk (undantag finns ju) att snacka med och få tips o råd.
Vi skulle ju inför nästa säsong kunna lägga upp en tråd med info om olika bandagar och kurser också.

MVH Anna

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:14 (tisdag, 4 september 2007) 
Användarvisningsbild

Anna467 skrev:
Instämmer med Mats! :!:
Har själv inte vart med på nån touring i år för jag har knappt kört (MC) på allmän väg (inte av heller) överhuvudtaget. Har istället kört många fler banandagar är tidigare, tänkte göra det nästa år också. Det är KUL!!!!! och lärorikt och man hittar alltid kunnigt och trevligt folk (undantag finns ju) att snacka med och få tips o råd.
Vi skulle ju inför nästa säsong kunna lägga upp en tråd med info om olika bandagar och kurser också.

MVH Anna
Jag har iår kört vid sidan av allmän väg och det är klart överskattat om man inte har rätt typ av hoj till att börja med! Dessutom riskerar man att slå sig som sjutton!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21:50 (onsdag, 5 september 2007) 

:? Kanske skall förtydliga då att jag har kört mest på bana, men även testat en avåkningszon.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 6:52 (fredag, 7 september 2007) 
Användarvisningsbild

Anna467 skrev:
:? ..., men även testat en avåkningszon.

Hur gillades det med en Fireblade, något vingligt, eller? :mrgreen:

Du är inte ensam Anna vi är flera som byggt på vår erfarenhet i år av hur det är att inte ha "svarta sidan ner" hela tiden och/eller köra på den grå plana ytan = dyrt men lärorikt! Fast det MÅSTE finnas bättre/billigare sätt att lära sig samma sak, eller? :?

Mvh!
// Niklas

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]