Hej alla,
Här kommer en rapport från Andreas Berntsson #78 125R
SM/SO Gelleråsen - resultatet blev en 12:e plats. Puh tävlingen blev en pärs. Det börjar med att jag blir förkyld lagom till tävlingen... På fredagsträningen går en kolvring sönder, det är sånt som händer med dessa hårt trimmade motorerna. Dock blev konsekvensen av kolvringsbrottet något mer dramatisk än vad som är vanligt. Det hade kommet ner skit i vevhuset och förstört vevstakslagret... 00:30 satt en ny vev i motorn igen (främst tack vare hjälpen av Jonas #38, stort tack), men jag hade behövt kurera mig egentligen. Kvalet på lördagsmorgonen gick i blöta som sakta torkade upp, så jag kunde köra in veven de första varven (det var ju bra iaf). Medan jag "bara" varvar 11000 rpm och kör in veven så lyckas jag köra ikapp flera förare! Nåväl så sattes de bästa tiderna i slutet då det mesta vattnet runnit av, bästa tid blev 1:21. Till kval 2 var det torrt men började precis regna, så det blev mer en slump hur man placerade sig i kvalet. Det blev tiden på första fria varvet som gällde, tyvärr vurpade #54 framför mig så jag fick slå av på mitt fria varv så jag gled ner lite i startlistan till en 15:e startplats (med bästa tiden från kval 1). Jaja, thats racing.
På racet tar jag någon placering i första böj och börjar jobba mig närmare mina konkurenter och kommer närmare och närmare , Hellberg, Sköld och Anna. Men tyvärr tar förkylningen ut sin rätt och jag kunde inte trycka på i samma tempo efter 6-7 varv. Synd, jag kunde kört upp mig en hel del till om jag var frisk. Men men det blev en 12:e plats iaf, bättre än inget. Det blir nog en helg man sent glömmer...
I totalen ligger jag nu på en 11:e plats
Mer om racing hittar ni på
www.B-son.se (roliga omboardfilmer finner ni på
www.b-son.se/media.htm)
Men det var riktigt roligt att köra, Gelleråsen är rolig när det är bra förhållanden som det var på tävlingen. Klassen känns även ruskigt rolig att köra i, kvaliten på förarna i topp är riktigt hög, bla är poleposition föraren från EM med. Gull o Sturla som kör i Red Bull cup och på de två år som jag kört känns det som klassen växer och blir mer konkurrenskraftig. Skoj. Jag vill köra mer, nu...
Nästa race blir på Falkenberg, en riktigt rolig bana. Ni som besöker tävlingen, försök ställa er så ni ser "högfartarn" där går det kusligt fort med fullt nedlägg

.
mvh
Andreas #78
#78 - 125R
www.B-son.se
Dunlop - däck
ELF - oljor och bränslen från EJELF
Axess - personlig utrustning