www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 0:28 (lördag, 12 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 17:01 (måndag, 21 april 2008) 

Nej, jag spelar inte Allan, men hade tänkt mig en tisdagstouring, imorgon 22/4. Är det 18.00, som är starttid från klubben? Rätta mig om jag har fel.
Hade tänkt mig söderut, för att senare hamna med fika i hindås eller bollebygd. Skall vi ha startplats söder om tingstadstunneln istället? Förslagsvis Burger King kallebäck. Tyck till NUUUUU! Göran :?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9:28 (tisdag, 22 april 2008) 
Användarvisningsbild

Hade också tänkt åka med i kväll, kul att åka nu när det äntligen blivit lite varmare så färdmålet inte så viktigt.

Däremot tycker jag är det viktigt med EN ENDA fast startpunkt för allt åkande så man slipper kolla varje gång.

Inläggsrubrik: Tisdagstouring
InläggPostat: 10:00 (tisdag, 22 april 2008) 

Ok Björn! Eftersom Du var först ut, så säger vi att vi åker från KMK kl.18.00 sharp. Tankad och klar. Det blir c:a 20 mil med fika på idrottsgården i Hindås. Anders kommer vad jag vet. Åk väl. Göran :iconbiggrin:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:06 (tisdag, 22 april 2008) 
Användarvisningsbild

Björn321 skrev:
Hade också tänkt åka med i kväll, kul att åka nu när det äntligen blivit lite varmare så färdmålet inte så viktigt.

Däremot tycker jag är det viktigt med EN ENDA fast startpunkt för allt åkande så man slipper kolla varje gång.

Hej Göran

Det har blivit bestäm på tidigare tourin möte att starten på tisdag & torsdag turen skall starta från klubb huset för att det ej skall bli några missförstånd. Jag vet att det kan vara lite stökigt att ta sig igenom Tunneln men man kan göra en åter samling ex kallebäck.

MVH/ Bosse

InläggPostat: 12:09 (tisdag, 22 april 2008) 

Helt ok Bosse med avresa från klubben. Återsamling stjäl bara tid ifrån oss, för det är ju hoj vi vill åka. Väl mött.

InläggPostat: 22:31 (tisdag, 22 april 2008) 

Ja, så var vi tillbaks från premiärtisdagen. 203 km blev det, men inte som jag tänkt då det var görtjockt i tunneln. Istället västra sidan av älven upp till Lilla Edet, skepplanda, sjövik, Långared, Alingsås, Bollebygd och fika på Hindåsgården. Vi som åkte var Anders F, Björn C, och lilla jag. Skön tur och mörkerkörning endast från hindås och hem. :arrow: Göran

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 7:54 (onsdag, 23 april 2008) 
Användarvisningsbild

Gott Göran nu är vi igång med Tisdags körningara okså.

/ Bosse

Inläggsrubrik: Re: Tisdagstouring
InläggPostat: 9:04 (fredag, 25 april 2008) 
Användarvisningsbild

Göran123 skrev:
Helt ok Bosse med avresa från klubben. Återsamling stjäl bara tid ifrån oss, för det är ju hoj vi vill åka. Väl mött.

Att passera på tänkt väg, exempelvid Kallebäck men det kan lika gärna vara utmed någon påfart på E6:an i Mölndal, tar ingen extra tid!

De som vill åka med vet att vi startar kl. 18:00 från klubben. Skall vi söder ut och de hör av sig kan vi meddela att vi passerar Kallebäck (lastfickan) MEN att vi inte stannar utan de får haka på i kön! På så sätt KAN folk välja om de vill åka igenom tunneln för att hinna tll 18:00 eller om de vill spara lite tid och vänta tills vi kommer till exempelvis Kallebäck 10minuter senare!

Mvh!
// Niklas

InläggPostat: 11:08 (fredag, 25 april 2008) 

Helt rätt Niklas, om man är i en miljö med grönkläder. Men med vanliga medborgare i en civil värld, så ser verkligheten lite annorlunda ut. Ingen nämd, ingen glömd. Gammal hund som lärt sig sitta. :iconbiggrin:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]