www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 19:37 (torsdag, 10 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Tack för trevliga bandagar
InläggPostat: 14:00 (torsdag, 10 juli 2008) 
Användarvisningsbild

Jag vill tacka alla som höll i handtagen (spakarna brukar det väl kallas) för mycket trevliga dagar på Kinnekulle Ring.
Främst Fredrik och Mats som skötte anmälningar, Magnus som fixat banan och hela BKK gänget som puttrade runt med oss amatörer.
Naturligtvis vill man ju tacka alla andra som deltog också så det verkligen blev en bandag.

Vill också tacka Andreas som lät mig sota igen :oops: hans 125 racer.
Det var en del som hade ngn att skratta åt i depån. Någon sm mästare blir jag nog aldrig. Men rolig är den.

Tack Niklas som lät mig gasa runt på hans knarr. Som fungerar mycket bättre en min egen på bana. En skräll eller :? :iconbiggrin:

Niklas åkte några varv med min knarr och visste väl inte om han skulle :lol: eller :cry: när han väl kom in i depån.

Det var roligt som vanligt och vädret var hyffsat och vi slapp :regn: under tisdagen och hade mestadels :mulet: den dagen. Onsdagen var det mest :sunny: hela dagen.

Personligen känner jag nog att det är dags att antingen se över hela knarren ordentligt eller komplettera upp med en annan knarr, då jag inte riktigt har förtroende för min hoj på bana. Det gungar och sladdrar en del. Andra kör ju fortare med sina offrodare, så det går säkert med min också, men den kanske är mer sliten och jag har spärrar som håller ner farten när det inte känns tryggt längre. Jag vet ju hur det känns med brännskador och går jag ikull så kommer det nog gå igenom en del värme genom skinnstället och ge ny brännskador eller skador på huden.
Jag körde iaf fortare på kullen förra gången för ett par år sedan en denna.

När man kom hem var det inga problem att somna iaf.

Tack allesammans för underhållande dagar!

//
Dennis

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 17:07 (torsdag, 10 juli 2008) 
Användarvisningsbild

Vill också passa på att tacka alla för två mycket trevliga dagar. Speciellt instruktörerna. Hade hur skoj som helst :D . Undrar om det kommer upp några bilder då jag såg en del fotografer på plats??

InläggPostat: 20:49 (torsdag, 10 juli 2008) 
Användarvisningsbild

Dennis Johansson skrev:
[size=18]JVill också tacka Andreas som lät mig sota igen :oops: hans 125 racer.
Det var en del som hade ngn att skratta åt i depån. Någon sm mästare blir jag nog aldrig. Men rolig är den.

Vassego.
Jag kikade lite på loggern och du hade inte övervarvat den iaf :iconbiggrin: Jag såg även att det hade runnit ut svart klet ur avgasröret, det var första gången jag såg det på en räser. Men men, nu har du iaf kört en räser, vilket inte så många har gjort.

Vill även tacka för ett fint arrangemang :thumbright: .

En fråga bara, skiljer det mycket i pris att hyra någon annan bana? Jag tänker på någon som är lite säkrare och godkänd för MC.

#78 - 125R
www.B-son.se
Dunlop - däck
ELF - oljor och bränslen från EJELF
Axess - personlig utrustning

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 22:48 (torsdag, 10 juli 2008) 
Användarvisningsbild

Jag kan också instämma till berömmet även om jag bara fick åka första dan :iconbiggrin:
MVH R

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9:34 (fredag, 11 juli 2008) 
Användarvisningsbild

Ja ett mycket fint arrangemang, bra väder, Goa gubbar, så ett stort tack för ett par fina dagar.
Mycket imponerad av motomotard killarna på banan. Speciellt inställningen då jag försökte knipa en skön lirare på innern i tv kurvan (dumt gjort av mig, jag vet) fick lite närkontakt. Detta slutade med sandlådan för hans del. Jag skämmdes som en hund när jag gick fram till honom i depån. Hans svar på min ursäkt var - Ä va fan det e sånt som händer. Då fick jag se att han hade krycker liggande vid verktygs lådan, var vid jag frågar har du krycker med dig ? Ja va fan man vet alldrig vad som händer. Hmmm dom där motomotard pojkarna är nog stöpta i en annan form än vi övriga :-) Hur som så var det dumt gjort av mig.
Snackade med en fotograf som bränt av ca 500 bilder så bilder kommer lovade han.

0706/965969 Hönölulu.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 0:12 (onsdag, 16 juli 2008) 
Användarvisningsbild

Här ligger mina 470 bilder:
http://picasaweb.google.com/photohenq/K ... ortedalaMK

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]