www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 0:52 (fredag, 11 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Fint rally
InläggPostat: 21:13 (lördag, 30 maj 2009) 
Användarvisningsbild

Jag vill tacka Göran som gjort vår rallyt samt alla de funktionärer som hjälpt honom med detta.

Jag är också impad av att han lyckats beställa så fint väder :!:

Tack skall ni ha :!:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 9:00 (söndag, 31 maj 2009) 

Vassego. Tur med vädret var en förutsättning med tanke på längden. En annan förutsättning är ett bra jobb från våra frivilliga funktionärer. Lenita, Mats och Kerstin skall ha en eloge. Våra handlare som Kenneth`s mc-service där ett generationsskifte har skett med Martin, som boss. Bengt Ahlqvist på Hondacenter och Rolf på Yamahacenter. Vi har några handlare kvar, som brukar ställa upp och de besöker vi i augusti lagom till dropprallyt. Det bli väl ett dropprally? Funderar att till nästa år strama upp tiderna lite. På det viset, så vet deltagarna t.ex när man bör vara i mål. Man kan då också (gammalsvenska) sätta en starttid för grillning.
Ha gärna synpunkter detta. Glöm ej touringmötet på onsdag.
Ha det gott Göran :sunny:

Inläggsrubrik: Jag tycker det är bra
InläggPostat: 10:05 (söndag, 31 maj 2009) 
Användarvisningsbild

Jag tycker att det är bra. Med en start tid för grillningen.
Det ända negativa är väl då att väldigt många ramlar in vid smama tid och det blir kö till lekarna, om har dessa vid klubben på slutet.

Denna gången var spridningen inte lika stor som tidigare år. Men det känns ändå som väldigt segt att behöva vänta i en halv evighet som man fått göra vissa tidigare år.

Lägger man bara start tiden för grillningen så de som staratr sent inte måste köra som en blå dåre är allt ok!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 10:34 (söndag, 31 maj 2009) 
Användarvisningsbild

Det var trevligt rally!

Det finns en massa trevliga vägar neråt Kungsäter/Älvsererd och vidare så. Jag körde mycker där tidigare eftersom det nästan låg "på vägen" till mina hemtrakter. Efter ett tag så vill man ju variera sig och inte köra samma väg hela tiden, och då växte sträckorna en bit inåt landet istället för att bara följa kusten.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12:16 (söndag, 31 maj 2009) 
Användarvisningsbild

Instämmer i alla lovorden men personligen tycker jag att det är för långt.
Torgeir

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 21:36 (måndag, 1 juni 2009) 

Tyck till nu knuttar. Genom era synpunkter kan rallyt bara bli bättre. Var det ok med körnoterna på forumet? Svårighetsgrad på frågor och lekar. Längden på rallyt, som Thorgeir nämner. Rätt tid på året. Maten? Det finns hur mycket som helst. Jag har ingen svart bok, så det är bara att tjöta på. Personligen håller jag med Thorgeir, med tanke på längden. Vi har ju haft otroligt tur med vädret. Snart så kommer det ett bakslag och då är det inte så roligt att ha nästan 30 mil framför sig. Vi syns på touringmötet. :iconbiggrin: Göran

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 8:33 (tisdag, 2 juni 2009) 

Jag fårt tacka för ett fint rallye! För mej passade det aldeles utmärkt.
Det var väldigt fina vägar du drog ut oss på, att det sen var kanonväder
gjorde det ju helt perfekt.
Själv har jag inte så ont av att det var långt, jag gillar ju att köra, men man märkte ju att folk började bli trötta på slutet, jag tog igen mej en stund uppe på Fjärås bräcka och det var ju gott.
Men vi tog rätt lång tid på oss för att köra runt (inget fel i det) och så gjorde väl värmen en del till att man blev lite trött.
Jag tycker att när det är så här fint väder så är sträckan bra, det gör att man kommer bort en bit från stan på lite nya vägar, annars så blir det bara runt stan på samma gamla vanliga vägar, men det är klart att skulle vädret vara kass så är det ju inte så roligt, men man ska ju inte planera för ett rally i regn. Då kan man ju planera för snö och drivis också.
Jag tyckte det var en bra blanding av frågor, bra både om man är allmänbildad, men även en del som man bara kan gissa på.
Jag klarade ju mej rätt bra fast jag gissade på många av dom.
Det vore ju bra om det fanns en sluttid för målgång så att man har en tidpunkt man kan rikta in sej på att vara i mål, även om det skulle komma många på en gång då, så gör väl inte det så mycket, det blir ju bara trevligt att umgås och kolla på när folk gör lekarna.
Så samanfattningen
Jag tyckte det var lagom långt så att vi kom bort från stan
Det var bra blandning på frågorna
Och det var lagom svårighetsgrad på lekarna.
Så det var ett GÔRBRA rally!!!!
(synd bara att det inte är fler som vill åka med)
Svante

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]