Torgeir119 skrev:
Nej, jag tycker inte att "en nära döden upplevelse" är varken obligatorisk eller njutbar på en MC resa.
Min andrenalinkick tar sig uttryck i att ibland ge efter för The Need For Speed och köra flat out på tex en glest trafikerad motorväg eller att lägga ner lite ikurvorna för att känna lite g-krafter. Därimot intresserar det mig föga att ligga o mala 80-90 mil för att nå en hytta i tex Norge.
Du verkar vara den enda i den här frågan som inte har förstått att vi är alla olika som människor och därmed olika som förare.
Motorcyklist=Individualist.
Torgeir
PS Tänk på vem du namnger eller kallar någon, detta är ju som du vet ett öppet forum.
DS
Okej Torgeir!
Det handlar alltså att få njutning i körningen. Då är vi överens.
Problemet är att bl.a. jag själv med flera som slutat köra med klubben har kört över sin förmåga. Det har resulterat i olyckor och incidenter.
Skilnaden verkar då vara är att jag då anser att på torsdagarna anpassar vi oss så att de som riskerar att köra över sin förmåga, begränsas att göra detta.
Medan många verkar anse att deras egen njutning i mc körningen är viktigare en att andra medlemmar kör av vägen.
Att mc är en form av egoism då man framför sitt egna fordon, anser jag inte kompenserar för att man som deltagare i en grupp inte tar hänsyn till de i gruppen som riskerar att skada sig och eventuellt andra genom ett självpåtaget grupptryck. Betydligt fler en vad man tror känner av detta men få vågar erkänna det.
Och det är alltså fler en jag och Svante som förstog detta när torsdagarna startades av oss. SMC har ju skrivit en handledning i mc för att olyckorna skall minska på vägarna. I den handledningen finns ett avsnitt som behandlar körning i grupp. Tänk att både vi som skapade torsdagarna och SMC kunde ha så lika åsikter flera år mellan varandra!