YES, YES.....
Första racet efter 30 år

A-Torp.
Å så regn, skit samma kul var det, men blött
Här en liten.
Race rapport Nordic BoTT Anderstorp
Först av allt ett stort tack till depåslavarna, Tore Alexandersson och Fredrik Wallerius.
Fredag.
Lastar bil och kärra och drar ner till Anderstorp på kvällen. Kör in i depån anmäller mig och finner en bra platts vid ett elskåp.
Upp med depå tält och tältet jag skall ligg i. Drar fram kabel till el-skåp för att få ljus och värme. –Satan Europakontakt, sådan har jag inte, å så började det regna.
Hmmm.. sätter mig i bilen och funderar, -vad göra? Jo vänta lite nu, min arbetskamrats pojk är gift med en smålänska från Anderstorp. Ringer och får på detta vis kontakt med svärfadern vilken omedelbart sätter sig i bilen och kommer ner till depån. Får av honom låna en kopplings central och allt löst. När lägret är på platts så tar jag en duch och kryper till kojs.
Lördag
Vaknar av att göken gal klockan sex, sovit mycket gott och drömt om varvtider ner mot 1,52.
Tar hojen till besiktning samt båda skinställen (tips från Fredrik Hanson om det blir regn och man blir våt eller att man fördärvar ett ställ). Besiktning nu klar, allt ok.
Tore dyker upp med husvagn, toppen tänker jag, ligga skönt i kväll. Men där drog jag en nit, då han av erfarenhet vet att jag sover hårt och snarkar så blev det ingt med det. Trots att jag lovade han kunde ta mina DB-Killers och stoppa i öronen, "näpp det gick inte, utan tältet får och fick det bli.
Ut på först träning, började på varvtider runt 1,55. Trots dett nöjd i det stora hela, hojen gick fint, däcken nu inskrubbade och allt klart för lite mer från min sida.
Ut på andra passet, kom snabbt ner på 1,52 å så jamna sådan, nu började det bli riktigt kul.
Efter detta ingen mer körning på Lördag utan jag och Tore tog en promenad runt banan på kvällen. Jäkligt nyttigt såg och förstod att det går att köra MYCKET fortare i Opel kurvan och i karusellen, jag kan nog sägat att jag förstått det tidigare men nu ”liksom” gick det in i huvudet när man sett hur mycket dom kurvorna är doserade.
Efter promenad dusch och mat sedan sängen.
Söndag
Vaknar kikar oroligt ut ur tältet, -gött inget regn . Frukost och dusch. Sedan ut på sista passet innan racet. Fick till ett par fina varv på 1,50 ok det var ca 10 sek långsammare än a-åkarna men skit samma, jag var här för att ha kul och att få upp tempot något och det målet var redan nått i och med att 1.52 nu var det 1,50 :-)
10 min innan racet så började det regna.
På med regndäck adrenalinet på topp, tankar som, hur fan skall detta gå infann sig. Jag har ju alldrig kört på regndäck. Lite sen ut till start missade ”sigth seeing” varvet men fick hänga på i warmup varvet och fick starta från min position i fjärde led. Tog det lungt i starten då jag bestämt mig för att känna på grejorna lite först, detta var nog helt rätt tänkt, Efter ett par varv så försvann tre som halkade av. Sedan var det en och annan som chansade på slicks och som man enkelt kunde köra om på de mest fönedrande sätt

, samt någon med elproblem. Så vips fick jag en hyffsad placering i fältet.
Efter ett par varv förstod jag att det var ett jäkla ”bett” i däcken. Jag kunde bromsa nästa som om det var torrt. Kurvhastigheten ökades oxså så smått, så mot slutet av racet gick det riktigt hyfsat. Men givetvis inga tider att skryta med. Snabbaste gubben körde på just 1.50 i regnet.. hmm.. det var ju vad jag prestersde i torrt.
Så tack vare regn så blev premiären efter 30 år riktigt ok, Slutade som 9a.
Måste planera och försöka kom ner till Falkenberg och få lite träning där innan nästa race.
Det får gärna regna för det var ju riktigt kul.
1 81 Johnny Cedergren
2 65 Ole Björn Plassen
3 255 Lars Engel
4 92 Anders Bäck
5 33 Martin Bertilsson
6 121 Geir Nordhaug
7 258 Bjarne Jensen
8 87 Mikkel Torp
9 9 Börje Andreasson
10 5 Eric Mullo
11 3 Johan Rosenquist
12 15 Tobias Rydberg