www.kortedalamotorklubb.com

Forum för medlemmar i Kortedala motorklubb
Aktuellt datum och tid: 18:58 (lördag, 12 september 2026)

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: 6:54 (torsdag, 2 september 2004) 
Användarvisningsbild

Igår kväll kom Göran och Anders ner till klubben med var sitt exemplar av motorbilagan till gårdagens GP. I den hade man gjort ett reportage om den Hondan som du provkörde (CB600F eller vad den nu heter).

Man berömde den på väldigt många punkter varav EN punkt var extra bra ansåg man i reportaget. Nämligen att hojen på ett relativt enkelt sätt gick att anpassa för personer med längder mellan 157 - 190 cm.

Orsaken till detta är att sadeln är justerbar i 3 olika lägen samt att styrhalvorna är justerbara så att man kan flytta styret längre ifrån sig eller närmare.

Om inte jag minns fel så hade du lite bekymmer att nå ner på den hojen när du provkörde!? Var då sadeln justerad i lägsta läget?

Hur har det gått med provkörningarna mellan alla regnskurar?

// Niklas

Inläggsrubrik: Nu är det bestämt
InläggPostat: 8:14 (torsdag, 2 september 2004) 

Jo tack, fick ett tips igår om artikeln i GP, så den läste jag. Hondan som jag provkörde var nog i mellanläget trodde de i butiken, och de visade inget större intresse av att sänka den, det "var inte gjort i en handvändning" tydligen.

Men nu har jag äntligen kommit till skott och bestämt mig för Yamahan :D Lite ågren har jag, för jag borde kanske ha försökt mig på att provköra mera, men orken tröt ... och min plånbok hade inte räckt till för Hondan ändå, i så fall skulle jag behöva vänta och spara över vintern och nu var jag ju inne på en tanke som inte släppte ... och att spara pengar är ju aldrig kul ...

Som det blir nu, lämnar jag min pärla i inbyte. Smidigt för mig, för jag slipper traggla med annonsering och frågor, och dessutom se kreti och pleti rycka och slita vid eventuell provkörning, om det skulle bli aktuellt alls ... tänk er bara om Algot 76 eller Ahmed 21 skulle vara intresserade ... :shock:

Så därför kommer jag inte att åka med i kväll, vågar ju inte ... den måste vara i nuvarande skick på lördag morgon, och det känns som att fresta ödet lite för mycket om jag skulle åka med :wink:

Ni får ha en trevlig tur ikväll!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 8:30 (torsdag, 2 september 2004) 

Eftertankens kranka blekhet:
Vad är det jag har gjort .... ???

Inläggsrubrik: Re: Nu är det bestämt
InläggPostat: 8:42 (torsdag, 2 september 2004) 
Användarvisningsbild

Lenita634 skrev:
Som det blir nu, lämnar jag min pärla i inbyte. Smidigt för mig, för jag slipper traggla med annonsering och frågor, och dessutom se kreti och pleti rycka och slita vid eventuell provkörning, om det skulle bli aktuellt alls ... tänk er bara om Algot 76 eller Ahmed 21 skulle vara intresserade ... :shock:
:D :D

Lenita634 skrev:
Så därför kommer jag inte att åka med i kväll, vågar ju inte ... den måste vara i nuvarande skick på lördag morgon, och det känns som att fresta ödet lite för mycket om jag skulle åka med :wink:

Ni får ha en trevlig tur ikväll!

Kul att du bestämt dig!!!

:wav:

Jag som tänkte frestat dig med en långtur över helgen, eftersom det skall bli bra väder. Men man kan ju hålla sig till lite kortare turer här i grannskapet så får du känna på din nya cykel då. Jag antar att du hämtar den nya också på lördag då.

Synd på ikväll bara. Kan du inte åka med någon ? Hade ju varit kul om du kom ändå.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 8:49 (torsdag, 2 september 2004) 
Användarvisningsbild

Lenita634 skrev:
Eftertankens kranka blekhet:
Vad är det jag har gjort .... ???

Lugn och fin! Om du känner att du har valt rätt, efter provkörningar så ÄR det rätt!

Det finns alltid mer man vill ha för mindre pengar men om man skall resonera så kan man vänta till döden eftersom det alltid kommer nyare/bättre saker som kostar mer.

Om du trivdes med Yamhan på vägen (namnet känns lite avskräckande dock för mig, Ya ma ha... ;-) ) så är jag övertygad om att det i slutändan kommer att bli bra!

Jag tror att du gör rätt som köper hojen nu på hösten. För det är NU du har så mycket körning i kroppen som möjligt och kan börja lära känna din nya ägodel på ett så säkert sätt som möjligt. Det är också nu du bäst känner hur köregenskaperna är jämfört med din gamla hoj!

Efter den första känslan av osäkerhet har försvunnit är jag övertygad om att du kommer att uppleva en helt ny känsla av motorcykelkörning. Vilket har att göra med att du byter upp dig till en hoj som är 20 år nyare, oavsett märke!

Lycka till med bytet!

// Niklas

Inläggsrubrik: Re: Nu är det bestämt
InläggPostat: 9:36 (torsdag, 2 september 2004) 

Håkan Nilsson skrev:
Jag som tänkte frestat dig med en långtur över helgen, eftersom det skall bli bra väder. Men man kan ju hålla sig till lite kortare turer här i grannskapet så får du känna på din nya cykel då. Jag antar att du hämtar den nya också på lördag då.

Synd på ikväll bara. Kan du inte åka med någon ? Hade ju varit kul om du kom ändå.

I kväll så ska jag nog trösta mig med ett lapptäcke som jag håller på med till lille John (behöver bli färdigt någon gång). Bra terapi mot min separationsångest :roll: Om det känns så här redan nu, hur ska jag någonsin kunna lämna ifrån mig hojen ... ?

Tänkte nog ta en tur till helgen, men på egen hand ... pinsamt att köra som en kratta när andra ser på :oops: Det går både ryckigt och långsamt ..

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23:12 (torsdag, 2 september 2004) 
Användarvisningsbild

Hej Lenita!

Mycket roligt att läsa din berättelse om alla prövningar angående ditt hojbyte. Som dom andra har sagt så är det DU som köper hojen och skall leva med den.

Ta det i din egen takt så att du lär känna din hoj och kör då gärna själv i början för det gjorde jag. Då behöver du inte tänka så mycket på andra utan kan välja eget tempo och vägar. Även att dina Franska nerver inte behöver kortsluta ditt intellekt :lol:

Kul att få en märkeskamrat och jag bistår gärna med tips och verktyg om det behövs, men det är ju en YAMAHA så det skall ju inte behövas :D
Lycka till och var inte orolig för din separationsångest. Det är en del av livet och faktiskt utvecklande skall du veta :)

Min dator har krånglat det sista så jag får väl skicka iväg den på en liten översyn kan jag tro. Det är ju ingen YAMAHA :???:

Har även haft en del att sköta om vad gäller min fosterfar men det verkar ljusna nu. Som sagt, lycka till med den nya hojen och ta det bara lugnt så skall du se att ni växer ihop till ett tjusigt team :cool:

Hälsningar ROFFE

Inläggsrubrik: Kul Lenita
InläggPostat: 11:53 (fredag, 3 september 2004) 
Användarvisningsbild

Hoppas du kommer att gilla din nya moped.

Själv skall jag ut och åka på Lördagen med tjejen på bönpallen. Det kommer gå lugnt och stilla. Vill du hänga med så slå en pling!
Hur som helst och lycka till. :!:

Och du, separationsångesten är tuff för mig också vid hojbyte.
Egentligen skulle man inte byta hoj, bara skaffa fler :roll:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13:21 (fredag, 3 september 2004) 

Tack för erbjudandet, Dennis!
Min tanke är nog att ta en tur på egen hand, för det kommer att gå grymt långsamt ... men jag hör av mig om jag skulle drabbas av lappsjuka :)

Trevlig helg, alla!

Inläggsrubrik: Hej igen!
InläggPostat: 8:26 (söndag, 5 september 2004) 
Användarvisningsbild

Oj då Lenita det blev en sväng tillsammmasn med oss andra iaf.

Vi möttes hemma ´hos Alf.
Lenita med ny blank röd fazer, jag själv med extremt skiten @ och flickvän samt Håkan och Alf såklart.
Turen gick via fina vägar på norra sidan av Lygnern via Hyssna till kvarnen där vi inmundigade. kladdkaka mm.
Sedan åkte vi en sväng till en kulle jag glömt namnet på och kikade på utsikten. Sedan via slingrande vägar på syd sidan av Lygnern till Hjälm och sedan mot Ingsöarna. Därefter åkte vi mot Hällesåker och, Benareby. Då hade Alf åkt hemmåt eller nåt. Jag själv, passagerare samt Lenita och Håkan fortsatte mot Mölnlycke och Håkan och Lenita fortsatte en annan väg.

Det var kul att se Lenita verkade komma in snabbt på sin nya mc. För mig var tempot lagom kanske lite fort i vissa kurvor, men det gick bra.
Håkan och Alf hade kommit fram till en fin tur.
Jag och Maria tackar för en trevlig sväng!

Inläggsrubrik: Re: Hej igen!
InläggPostat: 18:10 (söndag, 5 september 2004) 
Användarvisningsbild

Dennis Johansson skrev:
Sedan åkte vi en sväng till en kulle jag glömt namnet på och kikade på utsikten.

Kullen heter Hyltenäs kulle (även kallad Seatons kulle efter gubben som byggde slott däruppe :???:)

Faktiskt ett mycket trevlift utflyktsmål om man vill ut och åka en fin dag och gärna ta med sig lite egen fika också. Blir liksom lite picknick av det! Kullen ligger utanför Öxnevalla, mellan Horred och Torestorp.

PS. Mycket goa vägar runt där också!!! DS.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]